AP_symbol_WHITE_do_negatywu

Prof. UŁ dr hab. Bartosz Kucharski

Adwokat
Odszkodowania Łódź

Odszkodowania i inne sprawy ubezpieczeniowe

Od początku wykonywania zawodu adwokata zajmuję się prawem gospodarczym i handlowym w szczególności prawem ubezpieczeń gospodarczych. W ramach tej specjalizacji zajmuję się m. in.:

• sprawami o odszkodowanie z ubezpieczenia majątkowego
  • sprawami o odszkodowanie, zadośćuczynienie i rentę z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w tym ubezpieczenia obowiązkowego
  • sprawami o świadczenie z ubezpieczenia osobowego w tym ubezpieczenia na życie
  • sprawami o odszkodowanie od dystrybutora ubezpieczeń (brokera ubezpieczeniowego, agenta, ubezpieczyciela)
  • sprawami o kurtaż brokerski i odszkodowanie należne brokerowi od klienta i ubezpieczyciela
  • sprawami o prowizje i świadczenie wyrównawcze należne agentowi ubezpieczeniowemu
  • sprawami między pośrednikami ubezpieczeniowymi (o odszkodowanie z tytułu deliktu, niewykonania umowy, czynów nieuczciwej konkurencji itp.)
  • sprawami z zakresu outsourcingu ubezpieczeniowego w szczególności z zakresu likwidacji szkód i usług assistance
  • innymi sprawami z zakresu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń

Posiadam 20-letnie doświadczenie w zakresie obsługi prawnej szerokiego wachlarza roszczeń, których źródłem są:

• wypadki komunikacyjne
  • wypadki przy pracy i wypadki w drodze do pracy
  • błędy lekarskie i inne szkody medyczne
  • szkody zalaniowe
  • szkody pożarowe
  • szkody przepięciowe
  • szkody kradzieżowe
  • szkody wyrządzone przez osoby trzecie (w tym przez kontrahentów, przedsiębiorców i osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej)
  • szkody będące rezultatem aktów wandalizmu
  • szkody spowodowane przez zwierzęta i rzeczy
  • szkody korporacyjne
  • szkody w transporcie
  • szkody finansowe (zmniejszeniu majątku poszkodowanego, utracone korzyści, ujemny interes umowny itp.)

Świadczone przeze mnie usługi obejmują w szczególności:

• analizę i ocenę okoliczności zajścia wypadku ubezpieczeniowego, pozyskanie dokumentacji i zgłoszenie roszczenia podmiotowi zobowiązanemu do naprawienia szkody;
  • sporządzanie pism w toku postępowania likwidacyjnego, a także odwołań od decyzji oraz skarg do Rzecznika Finansowego i Komisji Nadzoru Finansowego;
  • weryfikację wycenkosztorysów porównawczychoperatów szacunkowych wykazujących faktycznie poniesioną szkodę;
  • negocjacje i zawieranie z ubezpieczycielami ugód w imieniu klientów;
  • egzekucję należności ubezpieczeniowych od ubezpieczycieli i innych podmiotów zobowiązanych do naprawienia szkody;
  • reprezentowanie klientów przed sądem do prawomocnego zakończenia sprawy;
  • analizę zamkniętych postępowań i ponowne zgłaszanie roszczeń w celu uzyskania lub zwiększenia odszkodowania także w zakresie pominiętych roszczeń;
  • analizę zawartych umów ubezpieczenia i wskazanie obszarów wymagających rozszerzenia ochrony, w tym prowadzenie negocjacji z zakładami ubezpieczeń w celu poprawy warunków zawartych ubezpieczeń;
  • sporządzanie opinii prawnych z zakresu ubezpieczeń gospodarczych i dystrybucji ubezpieczeń na zlecenie przedsiębiorców i osób nie prowadzących działalności gospodarczej;
  • przygotowanie i opiniowanie umów brokerskich, agencyjnych i innych umów z zakresu dystrybucji ubezpieczeń;
  • opiniowanie umów i ogólnych warunków ubezpieczenia;